Hippos2020 Challenge haki uusia, luovia kaupallisia ideoita Hippoksen alueelle


Kuva: PES-Arkkitehdit.

Hippos2020 Challenge oli Hippoksen alueen kaupallisen toiminnan kehittämiseen liittyvä haastekampanja, joka kutsui yritykset, startupit, opiskelijat ja yrittäjyydestä kiinnostuneet ratkaisemaan valmiiksi määritettyjä haasteita.

Kampanja sai yli 94 hakemusta, joista raati valitsi viisi ehdotusta rahoitettavaksi. Ehdotukset saivat 1500 – 3000 euron edestä kokeilurahoitusta idean toimivuuden testaamiseksi yhdessä oikeiden asiakkaiden ja käyttäjien kanssa Hippoksen aluetta hyödyntämällä.

Raportoimme kokeiluista ja niiden tuloksista #hippos2020challenge -tunnuksella sosiaalisessa mediassa.

Osallistujat pääsivät ensimmäisten joukossa osaksi Suomen merkittävimmän liikunta- ja hyvinvointikeskittymän tarinaa. He saivat sparrausta, yhteyksiä ja rahallista tukea ideoidensa kaupallistamiseen. 


Hippos2020 Challenge vaiheet

1.

Ratkaisuesitykset tuli jättää yhteen tai useampaan alla olevaan haasteeseen 16.3.2018 mennessä.

2.

Kaikki 94 jätettyä ideaa arvioitiin. Raati valitsi rahoitettavat kokeilut 5.4.2018. Jatkoon päässeet esitykset saivat 1500-3000 € kokeilurahoitusen.

3.

Kokeilujen tuli olla valmiina 31.5.2018 mennessä. Jatkoon päässeet esitykset saivat sparrausta sekä niille järjestettiin yhteinen lopputapahtuma Hippoksella, jossa oli mahdollisuus tavata rahoittajia, startupeja, yrityksiä sekä alueen kehittäjiä. 

 

Ratkaistavat haasteet


Kolme haastetta on tarkoitettu ideoinnin avuksi. Hakijoiden tehtävä on sanoittaa ne tarkemmin ja löytää niiden taustalta mielenkiintoinen mahdollisuus. Sinun ideasi voi liittyä yhteen tai useampaan haasteeseen.

Hippos2020 Challenge tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden testata idean toimivuutta tai auttaa kaupallistamaan pidemmälle ehtinyt ratkaisu. Pääset käyttämään apuna Hippoksen liikunta- ja hyvinvointialan keskittymän osaamista sekä palveluita.

Riippumatta siitä onko sinulla yritys tai vain hyvä kaupallista potentiaalia oleva idea – tervetuloa mukaan!



Kuka tahansa sai osallistua mukaan – yritykset, opiskelijat, oppilaitokset, ideatason yritykset, järjestöt tai yksityiset henkilöt.

Hippos2020 Challenge keskittyy Hippoksen alueen kaupallisen toiminnan kehittämiseen. Idean taustalla tuli siksi olla liiketoiminnallinen ajatus tai sen tulee tähdätä kaupalliseen toimintaan.

Pelkkä hyvä idea ei riittänyt. Keskeinen osa kampanjaa on kokeilemalla kehittäminen. Rahoitetut ehdotukset kokeillaan käytännössä. Ne saavat tällä osoitettua idean toimivuuden, minkä avulla on itse helpompi kehittää ideaa eteenpäin tai esimerkiksi hakea jatkorahoitusta. 

Lue lisää säännöistä ja ehdoista >>

Tutustu tästä Hippoksen alueen kehittämiseen >>


Image

Kriteerit

Hippos2020 Challenge -raati arvioi minimivaatimuksen täyttävät ideat kolmen kriteerin mukaan

Image

Minimivaatimus

    • KOKEILTAVUUS: Kaikkien ideoiden on oltava kokeiltavissa haasteen puitteissa Hippoksen alueella ja kokeilun on selvästi tuotettava uutta tietoa

Valintakriteerit

    • UUTUUSARVO: Ideassa ja sen toteutustavassa on tuore näkökulma
    • SOVELTUVUUS: Idea hyödyntää Hippos2020 -alustaa ja tukee tavoitteita luoda uutta yritystoimintaa alueelle
    • SKAALAUTUVUUS: Idean pohjalta on nähtävissä mahdollisuus kestävään ja kasvavaan liiketoimintaan

Hippos2020 Challenge -kumppanit


Hippos2020 Challenge -kampanjan toteuttavat yhteistyössä Crazy Town sekä seuraavat kumppanit


Hippos2020 on uuden vuosikymmenen liikunta- ja hyvinvointikeskus, joka rakennetaan kaupunkiympäristöön Jyväskylään keskelle Suomea.


Lue lisää >>

Kuva: PES-Arkkitehdit.

 

Lisätietoa


Pekka Jääskö
pekka.jaasko@businessarena.fi
+358 40 566 7856
LinkedIn

Mikko Korpela 
mikko.korpela@businessarena.fi
+358 400 499 242
LinkedIn

Hippos2020 Challenge sosiaalisessa mediassa: #hippos2020challenge