CASE: Jyväskylän tulevaisuuden tori

Toni PienonenConsulting case, Yleinen

Kuvassa hackathonissa palkitut tiimit Crazy Town Jyväskylän showroomissa: Memorandumin tori-sovellus ja Osuuskunta Onixian vuokrattava Myyntikuutio.

Osana Jyväskylän kaupungin uuden torin kehitystyötä, Jyväskylän kaupunki sekä keskustan kaupallisuudesta sekä digitaalisen kaupankäynnin muutoksisita kiinnostuneet kumppanit hakivat ratkaisuja kysymykseen ”Mitä on 2020-luvun torimyynti?”

Ratkaisijoina oli tusina startupia, opiskeliljatiimiä sekä yrittäjää. Crazy Town vastasi kokonaisuuden juoksuttamisesta ja fasilitoinnista, tiimien sparrauksesta, mentoreiden hallinnasta ja prosessin johtamisesta. 24 tunnin hybridi-tapahtuma järjestettiin siten, että puolet tiimeistä työskenteli Crazy Town Jyväskylän tiloista käsin ja toinen puolisko etänä.

Kaupunki ja kumppanit hyödyntävät ideoita ja ratkaisuja osana torin kaupallistamista sekä fyysisten tilojen (kauppakeskus ja Sokos) kehitystyötä. Osa kumppaneista haki tapahtumalla myös uusia rekrytoitavia osaajia.

Hackathonin lisäksi järjestimme parhaille tiimeille mahdollisuuden testata ja kehittää ratkaisua eteenpäin kaupunkilaisten kanssa Crazy Townin keskustassa sijaitsevasta showroom-ympäristöstä käsin.

Crazy Town toteuttaa avaimet käteen -pohjalta hackathonit ja ideakilpailut. Kysy lisää: Mikko Korpela, 0400 499 242, mikko.korpela@crazytown.fi