Jyväskyläläinen Crazy Town Oy järjestää Hippoksen alueen kaupallisen toiminnan kehittämiseen liittyvän haastekampanjan ideoimaan ja tuottamaan ratkaisuja, jotka hyödyntävät kaupallisesti Hippos2020:n urheilun, liikunnan- ja hyvinvointikeskittymän mahdollisuuksia. Kampanjan nimi on Hippos2020 Challenge.

Kampanjassa ongelman ratkaisijana voi olla kuka tahansa – yritys, yrittäjä, opiskelija, urheiluseuran edustaja, liikunta- ja hyvinvointipalveluiden käyttäjä, asiantuntija tai rivikansalainen.

Kaikki voivat osallistua haastekampanjaan osoitteessa https://www.crazytown.fi/hippos2020/

Ratkaisuja haasteisiin etsitään seuraavissa aiheissa:

• Miten keräisit ja hyödyntäisit kaupallisesti Hippoksen alueella syntyvää liikuntadataa?
  • Miten hyödyntäisit Hippoksen alueen palvelut ja tilat?
  • Hippoksen alueen käyntikerrat kasvavat 1,6 miljoonasta 5 miljoonaan. Miten kävijöitä tulisi palvella?

Hae 16.3.2018 mennessä – parhaat ideat ja ratkaisuesitykset saavat kokeilurahoituksen

Tavoitteena on löytää 5-10 ideaa tai ratkaisuesitystä, joita voidaan edistää kokeiluin. Haastekampanja myöntää jatkoon päässeille kokeilurahoituksen, jolla voi testata ideaa käytännössä.

Parhaat ideat ja ratkaisuesitykset sekä kasvun tekijät kohtaavat lisäksi yhteisessä tilaisuudessa toukokuussa Hippoksella.

Hippoksen alue kasvaa ja kansainvälistyy

Hippoksen aluetta kehitetään Hippos2020-hankkeen avulla kansainvälisesti kilpailukykyiseksi yritysten toimintaympäristöksi sekä liikunnan, hyvinvoinnin ja osaamisen keskittymäksi.

Hippoksella toteutuu nykyisellään noin 1,6 miljoonaa erilaista käyntikertaa vuodessa urheilupaikoilla, ravintoloissa ja erilaisissa sarjapeleissä. Tavoitteena ovat käyntikertojen triplaaminen 5 miljoonaan sekä kansainvälisen mittapuun kestävät turnaukset ja kisat. Lisäksi erikokoiset hyvinvointi- ja teknologia-alan yritykset halutaan saada kasvuun mukaan. Alueella toimivien yritysten ja kumppaneiden työpaikkojen odotetaan lähivuosina tuplaantuvan.

Kansainvälinen toimintaympäristö mahdollistaa myös sen, että Jyväskylän yliopisto ja Jyväskylän ammattikorkeakoulu voivat suunnata soveltavan tutkimuksen ja kaupallistamisen palveluitaan yritysten kasvun tueksi ja uusien liiketoimintamuotojen luomiseen Hippoksen alueella.

Haastekampanjassa ovat mukana kumppaneina Jyväskylän Hippoksen Kehitys Oy, Jyväskylän kaupunki, Keski-Suomen liitto, Keski-Suomen Sairaanhoitopiiri, Jyväskylän yliopiston liikuntatieteiden tiedekunta ja KIHU. Haastekampanjan startti on 6. helmikuuta alussa ja kokeilut toteutetaan Hippoksen alueella huhti-toukokuun aikana.

Lisätietoja:

Pekka Jääskö