Konstig.fi – Brändit taiteen konstein

Kun puhutaan luovasta työnkuvasta kuten brändin kehittämisestä, sitä huomaa kaipaavansa keskustelukumppania ja palautetta omien ideoidensa vastapainoksi. Konstig Oy:n duossa sekä Evianna että Samppa ovat kovaksi keitettyjä yrittäjyyden- ja tiimijohtamisen systeemillä kasvaneita proakatemialaisia. Valmistumisen jälkeen molemmat jatkoivat siitä, mihin ajatuskulut olivat edellisen kerran jääneet, taiteen ja bisneksen välisen konfliktin ratkaisemiseen ja niiden välisen harmonian mahdollisuuksiin.

Yksin puurtamisen sijaan myös molempien ammatilliset päämäärät yrittäjinä alkoivat ajaa työuria samaan suuntaan. Nyt yritystoiminnoissa on päätetty lyöttäytyä yhteen Konstig Oy:n alle ja muuttaa toimistoon Tampereen Crazy Townille. Toimistolla fiilistellään edelleen ikoneiksi muodostuneiden brändien tarinoita, mutta sen lisäksi on alettu muodostamaan yhteistä arvolupausta: luoda vaikuttavia brändejä taiteen konstein.

Samuel Kautto

Samuelin graafisen suunnittelijan urapolku kehittyi askel askeleelta freelancerista toiminimeksi, edelleen osuuskunnaksi ja lopulta osakeyhtiöksi. Aikanaan Samuel kyllästyi siihen, että muotoilutyöt olivat hänen mielestään liian usein: “kivaa designia, josta myöhemmin huomataan, että jokin aivan muu olisi palvellut tarkoitusta paljon paremmin.” Nyt vahva kokemuspohja graafisesta suunnittelusta, liiketalousopinnot ja taideprojektit ovat muovanneet hänestä taiteilevan brändistrategin ja graafisen suunnittelijan.

Samuel Kautto, konstig.fi

Evianna Sipilä

Evianna perusti oman brändien tarinankerrontaa suunnittelevan yhden naisen yrityksen viime syksynä. Sitä ennen hän oli toiminut fasilitoijana useissa eri projekteissa ja tehnyt myyntityötä eri vaatealan firmoissa. Suunta, johon ura oli jo lähtenyt kehittymään jo opintojen aikana vaikutti lupaavalta ja aikaisemmat yhteistyöt eri brändien kanssa alkoivat poikimaan asiakkaita sisällöntuotannolle. Kestäväkehitys ja kiinostus taiteeseen ohjasivat Eviannaa opiskelemaan palvelumuotoilijaksi: “käteni syyhyää halusta synnyttää konkretiaa ja mahdollistaa mieleenpainuvia brändikokemuksia asiakkaille”. Konstigissa Eviannan rooli on luoda brändejä tarinankerronnan menetelmällä.

Evianna Sipilä, konstig.fi, brändistrategi
Evianna Sipilä, konstig.fi, brändistrategi

Kaikki yritystoiminnan brändi-identiteettiä määrittävät tekijät yksissä kansissa lupaa yritysjohdolle mielenrauhan lisäksi strategian, kuinka erottua markkinoilla edukseen.

Konstigin toiminnan ydinpalvelu on brändikirja, jonka ohessa tarjotaan konsultaatiota ja yritysten tarvitsemia lisäpalveluja brändin rakennusta varten. Brändikirja pitää sisällään yritystoiminnan punaisen langan, jolla brändille luodaan ajan kestävää ja elämyksellistä tarinaa. Kirjaan muotoiltu tarina jatkaa elämäänsä yrityksen visuaalisena identiteettinä, kerronnallisena tyylinä ja oman persoonanaan. Johtamisen työkaluna brändikirja auttaa hallinnoimaan brändin luomia merkityksiä sen kaikkien sidosryhmien näkökulmista. Kaikki yritystoiminnan brändi-identiteettiä määrittävät tekijät yksissä kansissa lupaa yritysjohdolle mielenrauhan lisäksi strategian, kuinka erottua markkinoilla edukseen.

TUTUSTU TÄSTÄ KONSTIG.FI >>>

Brändi, brändikirja, konstig.fi
Aukeama brändikirjasta